Pentru serverele găzduite și accesibile prin Internet, lucrurile sunt mult diferite acum decât erau cu ani în urmă, deoarece serverele acum pot fi la mii de kilometri distanță. Pentru a accesa desktopul unui server Windows găzduit în Internet, Microsoft oferă un instrument software cunoscut sub numele de Remote Desktop Connection.
Suport pentru următoarele SO
Toate serverele Windows de la iHost sunt capabile să accepte conexiunile Desktop de la distanță. Cu toate acestea, nu toate sistemele de operare client îl pot utiliza. Iată o listă de sisteme de operare cunoscute ca fiind capabile să comunice cu serverul Windows prin Desktop la distanță:
- Microsoft Windows 2000
- Microsoft Windows 2003 Server
- Microsoft Windows 2008 Server
- Microsoft Windows 2012 Server
- Microsoft Windows 2019 Server
- Microsoft Windows 7 și versiuni ulterioare
- Linux cu aplicația RDesktop instalată
- Mac OS X cu un client Desktop la distanță:
- (Mac OS X versiuni 10.9 și ulterioare: Microsoft Remote Desktop)
- (Numai versiunile Mac OS X 10.5-10.8: Open Source CoRD Client)
- (Mac OS X anterioare 10.7: Microsoft Remote Desktop Connection Client)
Remote Desktop de pe client Windows
Faceți clic pe butonul Start de pe PC-ul local, în partea de jos a meniului de pornire veți vedea o casetă de text. Introduceți remote desktop
în această casetă de text și faceți clic pe Conexiune desktop la distanță când apare.
Se va deschide fereastra asistentului conexiune la Remote Desktop. Dacă doriți să partajați resurse cu computerul de la distanță, extindeți secțiunea Show Options.
Faceți clic pe fila Local Resources. În secțiunea dată puteți selecta resursele locale precum printere, unități de stocare, porturi și alt echipament periferic pentru a fi conectat la serverul la care urmează să faceți conexiunea Remote Desktop.
În cazul în care selectați toate discurile, la efectuarea cu succes a conexiunii discurile calculatorului sau clientului de pe care vă conectați sunt disponibile imediat pe server.
Introduceți parola și faceți clic pe OK pentru a vă conecta.
Acum sunteți conectat la serverul Windows la distanță. Dacă ați selectat să conectați resurse cu serverul de la distanță, acestea vor fi accesibile ca și cum ar fi instalate direct accesând Computer sau Control Panel.
Remote Desktop de pe client LINUX
Pentru a face o conexiune Remote Desktop de pe un sistem de operare LINUX urmați instrucțiunile de mai jos în dependență de distributivul utilizat.
- Deschideți un shell de comandă folosind xterm
- Tastați „rdesktop” în promptul de comandă pentru a vedea dacă aveți rdesktop instalat
- Dacă rdesktop este instalat, atunci continuați. În caz contrar, va trebui să instalați pachetul rdesktop pentru distributivul LINUX, o puteți face prin Package Manger
- Tastați „rdesktop” urmată de adresa IP a serverului dvs. Apoi apăsați Enter.
rdesktop ADRESA_IP
- Dacă totul este introdus corect, veți vedea promptul de conectare la Windows.
Remote Desktop de pe Mac OS X
Pentru a iniția conexiuni Remote Desktop de pe Mac OS X mai întâi verificați dacă versiunea Mac OS este compatibilă conform listei de la începutul postării. Dacă versiunea este compatibilă urmați instrucțiunile următoare.
- Instalați Microsoft Remote Desktop din Mac App Store.
- Rulați aplicația instalată din folderul Applications sau prin Spotlight
- Faceți clic pe butonul New sau folosiți comanda rapidă ⌘ + N pentru a configura o conexiune la serverul Windows cu următoarele setări:
- PC name: Puteți utiliza adresa IP a serverului sau numele său de gazdă (dacă numele gazdă are o înregistrare DNS corespunzătoare și se rezolvă).
- User name: Pentru a accesa contul de administrator, utilizați Administrator.
- Password: Introduceți parola de utilizatorul cu care vă conectați.
- Configurați setările pe ecran complet și pe mai multe monitoare la preferințe.
După ce ați completat setările corespunzătoare, închideți fereastra Edit Remote Desktops.
Selectați-vă conexiunea sub My Desktops și apăsați butonul Start din meniu pentru a vă conecta (sau pur și simplu apăsați tasta Enter de pe tastatură).